Forum www.urban-rivals.strefa.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Skróty Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Rybcia469
user


Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Śro 13:44, 11 Maj 2011 Powrót do góry

Nie wiedzialam gdzie to wcisnac wiec prosze potem wyedytowac. Jako nowicjusz ktory jeszcze sie troche gubi i az wstyd sie przyznac brakuje mi wyjasnien skrotow wystepujacych w grze a takze tych uzywaych na forum. Embarassed
Moze byl by ktos tak mily i wypislał skroty a takze ja opisał Very Happy Napewno sie przyda Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KoszMareQ
user


Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 14:04, 11 Maj 2011 Powrót do góry

SoA-Stop Opponent Ability, stop umiejętności przeciwnika
SoB-Stop Opponent Bonus, stop bonusowi przeciwnika
DR-Damage Reduktor, reduktor obrażeń
PR-Power Reductor, reduktor mocy
Mono Deck-Jednolity deck jednego klanu
Half-dwa wymieszane klany
1HKO-K.O w jednej turze
2HKO-K.O w dwóch turach

Chyba tyle z tych ważniejszych Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez KoszMareQ dnia Śro 14:04, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Rybcia469
user


Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Śro 14:18, 11 Maj 2011 Powrót do góry

no i super teraz wiele tlumaczy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hoszin
user


Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ćmielów/CK

PostWysłany: Śro 15:03, 11 Maj 2011 Powrót do góry

Proponuje w temacie pierwsze kroki wstawić jako faq albo coś takiego.
Można dodać informacje o trybach gry, kiedy kto wygrywa przy równym ataku bo to się często trafia jako pytania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jixton
Administrator


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 15:16, 11 Maj 2011 Powrót do góry

Imo nie " damage reduktor" tylko "damage reducer", a tak przy okazji to z rzadziej uzywanych jeszcze DD - Direct Damage - umiejka lub bonus karty (-x zycia przeciwnika min. y), Con. - Conditional - czyli ogolnie umiejetnosci ktore uruchamiaja sie tylko w pewnych warunkach (Pewnosc, Porazka, Odwet, Stop) tylko trzeba uwazac na nieporozumienia bo con po angielsku znaczy:
czasownik: oszukiwać, nabierać, naciągać
rzeczownik: przekręt,
wiec czesto lepiej nieuzywac tego skrotu
No i jeszcze czasami ludzie pisza LG zamiast napisac Life Gap (roznica w punktach zycia miedzy graczami).
AM, PM, DM (Attack/Power/Damage Manipulator) - z PM jest ten problem ze niektorzy tak skracaja Pillz Manipulator

Narazie tylko te mi przyszlo do glowy, ale tak naprawde jest spora dowolnosc w skracaniu pojec i czesto widzi sie nowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jixton dnia Śro 15:18, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Agish
Moderator


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 156 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pomorze

PostWysłany: Śro 15:19, 11 Maj 2011 Powrót do góry

Jest jeszcze nie tyle skrót, co słowo oznaczające obrazek karty - artwork(czasem ludzie przez gapiostwo piszą antwork)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jixton
Administrator


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 16:57, 11 Maj 2011 Powrót do góry

LoL, ale ty Agish pamietliwy jestes Very Happy

Temat jest raczej o pojawiajacych sie skrotach, bo tlumaczenia czesto widywanych wyrazow to raczej material na jeszcze jeden temat, i to o wiele dluzszy.

Wszystkim ktorzy miewaja problemy z tlumaczeniem polecam [link widoczny dla zalogowanych].
Przydawal mi sie nieraz do komunikacji po portugalsku/hiszpansku i francusku.
Fajnie jest wiedziec co ci ktos napisal w komencie do preseta i milo tez komus zostawic komenta w jego wlasnym jezyku (nawet jesli niebedzie to idealne tlumaczenie to w wiekszosci przypadkow zostanie docenione).

Warto tez znac skrotowce angielskie typowo sms'owe:
C U L8R= see you later (do zobaczenia pozniej)
BRB = be right back (zaraz wracam)
AFK = away from keyboard (odchodze od klawiatury)
RTFM = read the f**** manual (przeczytaj pie**** instrukcje)
FAQ = frequently asked questions (czesto zadawane pytania)
UR = Your (twoj) tylko w Urban Rivals sie przyjelo ze to skrot od nazwy gry.
WTF = what the f**** (co jest k****) - oznacza duuuze zaskoczenie
I moglbym jeszcze dluuuuugo wymieniac (ROTFL, LMAO, LOL, WYSIWYG, DIY itd.) a potem dochodza jeszcze ich kombinacje i 1337 (leet speak) bardziej skomplikowane sie juz raczej nieczesto widuje.

Najlepiej zaczynac powoli, a potem rozumie sie na instynkt lub z kontekstu nawet skrotowce ktorych sie wczesniej niewidzialo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jixton dnia Śro 16:58, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
hoszin
user


Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ćmielów/CK

PostWysłany: Czw 9:34, 12 Maj 2011 Powrót do góry

No to jak mamy podstawy to proponuje zrobić FAQ i pierwszym kroku i tam dopisywać takie rzeczy. a po za tym JUWENALIA Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dogierek22
Moderator


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 127 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:53, 15 Maj 2011 Powrót do góry

Często w komentarzach i poradnikach używam określeń:
non pillz - wystawnie karty bez dodawanie jej pillz
low pillz - zagrywka za 2,3 góra 4 pillz
hi pillz - zagrywka za 5 i więcej pillzów

Skąd te określenia? Non pillz jest chyba logiczne, wzięło się od sytuacji, w których w środkowej fazie gry musimy zaoszczędzić pillz, a o wyniku rundy decydują w różnej mierze wszystkie atrybuty karty: power, bonus, umiejętność.
W grze low pillz decydujące znaczenie ma manipulacja ataku, która działa jak dodatkowy pillz.
W grze hi pillz z kolei decyduje manipulacja powerem, gdyż im więcej pillzów damy w karty, tym silniejszą przewagę ataku uzyska manipulator.

prosty przykład dwie karty po 7 powera. Pierwsza obniża power przeciwnika o 2, druga odejmuje 10 ataku.
Low pillz dajemy trzy pillz obu kartom 7*4-10=18 ataku, (7-2)*4=20 ataku Wygrał manipulator ataku
hi pillz dajemy pięć pillz obu kartom 7*6-10= 32 ataku, (7-2)*6=30 ataku Wygrał manipulator mocy


Archiwizacja!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dogierek22 dnia Czw 22:43, 14 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)